۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۵۳۵۷۰
آیت الله نوری همدانی:

حمایت از مظلومان و مستضعفان از برکات نظام اسلامی است | ‌برکات و دستاوردهای انقلاب تبیین شود

حضرت آیت الله نوری همدانی شناخت دستاوردهای انقلاب را موضوعی مهم دانست و گفت: یکی از وظایف ما شناخت برکات و دستاوردهای انقلاب است و دهه فجر فرصتی است که این برکات را شناخته و برای حفظ آنها تلاش کنیم.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از معاونان حفاظت اطلاعات ناجا با اشاره به اهمیت عبرت پذیری از تاریخ عنوان کرد: خداوند در قرآن می فرماید که جباران و ظالمان از بین می روند و افراد صالح، با تقوا، دشمن شناس، خدا شناس و افرادی که به مقاومت و جهاد در برابر جباران ادامه می دهند در تاریخ ماندگار هستند.

وی افزود: مردم باید از سرنوشت جباران و ظالمان و سقوط و انحطاط آنها درس عبرت بگیرند و بدانند که خداوند در کمین ظالمان است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: یکی از وظایف ما شناخت آثار، برکات و دستاوردهای انقلاب است و دهه فجر فرصتی است که این برکات را شناخته و برای حفظ و نگهداری آنها تلاش کنیم.

وی ایجاد تحول در بینش مردم نسبت به اسلام را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: اولین خدمت امام این بود که اسلام ناب را در عرصه جامعه وارد کرد و این درحالی بود که تبلیغات فراوانی انجام می شد تا دین را از مدیریت جامعه خارج کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: توأم ساختن حکومت با ولایت یکی دیگر از تحولات انقلاب است و این در حالی است که در طول تاریخ جباران و ظالمان تلاش کرده اند تا حکومت را از ولایت جدا کنند و حضرت زهرا(س) در این مسیر ولایت به شهادت رسیدند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: حکومت در اسلام باید دست کسی باشد که ولایت دارد که این فرد پیامبر و یا امام معصوم است و در عصر غیبت نیز امام زمان(عج) فرموده اند که باید به راویان حدیث مراجعه کنیم که دارای شرایطی مانند فقیه بودن، عادل بودن، شجاع بودن، مدیر و مدبر بودن باشند که در زمان ما حضرت آیت الله خامنه ای این ویژگی ها را دارند.

وی تأکید کرد: حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان یکی دیگر از برکات نظام اسلامی است و در واقع این موضوع که از آرمان های امام و انقلاب محسوب می شود نشان می دهد که حمایت از مظلومان مرز جغرافیایی نمی شناسد و باید ظلم و جهل را در هر جای عالم از بین برد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: شناخت تحولات به وجود آمده، شناخت ثمرات و دستاوردهای انقلاب و شناخت دشمنانی که در برابر ما صف کشیده اند وظیفه همه ماست و ما باید با دشمنان و کفار مقاتله کنیم تا فتنه و فساد از جهان دفع شود./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات